יום שני, 6 בדצמבר 2010

‫האביר האפל – הטיפים שיהפכו אותך ל- Blackhat SEO‬

אם יצא לכם להשתתף בכנס SMX בשנתיים האחרונות אתם בוודאי מכירים את הרצאת ה-"give it up" הפופולארית העוסקת בקידום אתרים בטכניקות של כובע שחור.

העיסוק בתחום של קידום אתרים בשיטות שאינן הולכות יד ביד עם כללי האתיקה שתבעו מנועי החיפוש ממשיך להעסיק רבים. זאת הסיבה שהחלטנו לספק את הסקרנות ולהעמיד צוות מומחים שייתן לכם טעימה לתחום האפל של קידום אתרים… מניהול חשאי של רשת בלוגים, להפצת עוגיות של תוכניות שותפים מתחת לראדאר, ועד לגניבת לינקים מהמתחרים שלכם ועוד.

תום קריטשלו (http://www.distilled.co.uk) - מה שאני עומד להראות לכם היא טכניקה משוגעת של blackhat שאני לא ממליץ לכם להשתמש בה, אני לא הייתי משתמש בה. האמת היא שהטכניקה הזאת היא לא חוקית אז אולי כדאי שתתייעצו עם עורך הדין שלכם.

אז איך זה עובד ? קחו את אחד המתחרים שלכם, ניקח כדוגמה את האתר www.d.co.il של דפי זהב, המפעיל אינדקס בעלי מקצוע. תרשמו שם דומיין חדש המזכיר את השם של המתחרה שלכם - משהו לגיטימי, שיכול היה להיות שם טוב למיתוג מחדש של העסק המתחרה, לדוגמא: www.dprofessionals.co.il .

מה שאתם צריכים לעשות זה לשנות את ה-DNS-ים של הדומיין שלכם כך שכל מי שנכנס אליו מופנה אל האתר של דפי זהב. עכשיו כל מה שנותר לכם לעשות זה ליצור קשר טלפוני עם כל מי שמקשר לאתר דפי זהב ולומר להם שדפי זהב עובר מיתוג מחדש ומשנה את השם שלו ל- dprofessionals.co.il ובקשו להפנות את הקישורים לדומיין החדש.

זה הכול, למעשה ככה אתם גונבים את כל הקישורים של המתחרה שלכם ומקדמים את עצמכם על חשבונו. ראוי אולי להזכיר שוב שמדובר בהונאה ובפעולה לא חוקית; אם אתם מתכוונים לנצל את הטכניקה הזאת תהיו מוכנים להשלכות המשפטיות שלה. במידה ואתם פועלים בצורה נקייה ופתאום מגלים שכל הקישורים שלכם עוברים למתחרה עם שם דומה אולי תבדקו שלא הפעילו עליכם הונאה מהסוג שהזכרתי כאן.

רוב קארי  (http://www.ayima.com) - למעשה מה שאני מציע לכם הוא טיפ מעשי. אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם ע"י קישורים נכנסים; אחת הטכניקות לעשות זאת היא להקים רשת של בלוגים שמהם אתם מוציאים קישורים אל האתר שלכם.

עליכם לדאוג לפזר את הבלוגים בשירותי אחסון שונים על מנת שגוגל לא יראה בהם רשת אחת גדולה שנועדה לקדם את האתר שלכם.

הבעיה בזה היא שמאוד קשה לנהל את כל הבלוגים השונים. על מנת לפתור את הבעיה, במקום להתקין מערכת וורדפרס בכל חשבון אחסון בנפרד, תעלו קובץ בודד של .htaccess שעושה רידיירקט פנימי אל מסד נתונים מרכזי ומציג את הדף הרלוונטי ממנו. מה שטוב בשיטה הזאת היא שאתם יכולים לנהל את כל הבלוגים שלכם ממקום אחד ואם אתם מוצאים חברות או מקומות המאפשרים לאחסן אתרים בחינם אתם גם חוסכים בהוצאה על אחסון אתרים. הדבר היפה הוא שכל בלוג נראה לגוגל (ולכל אחד אחר) כבלוג עצמאי שלא קשור לרשת בלוגים (למרות שבפועל הוא כן) מכיוון שהוא בעל כתובת IP ו- C-block שונים והכול בחינם!

אריק אנג (http://www.stonetemple.com) - אני הולך לחלוק עמכם מדוע אני לא משתמש במפות אתר (sitemaps) יש לכך מספר סיבות אבל לפני כן בואו נסתכל לרגע איך האתר שלכם בנוי מבחינה היררכית. סביר להניח שיש לכם דפי תוכן איכותיים למעלה (דף הבית, דפי קטגוריות ראשיים) ומתוכם יוצאים לינקים לדפים איכותיים מעט פחות וכך הלאה.

איפה יכולה להיווצר בעיה ? במידה וגוגל יחלק לכם את מדד הטראסט על בסיס התוכן שנמצא בדפים הפנימיים והאיכותיים פחות ולא על בסיס הדפים הראשיים המכילים את התוכן האיכותי.

נכון שבמקרה שבו כמות הקישורים גדלה באופן "טבעי" וגוגל מגיע לדפים פנימיים בזכות קישורים שנכנסים אליהם זה יהיה נפלא מכיוון שאז למעשה גוגל מאנדקס את הדפים הפנימיים בגלל פרופיל הקישורים ומעלה את הטראסט לאתר כולו. אבל למעט המקרה של deep linking, הצגת כל הדפים הפנימיים למנוע החיפוש יכולה ליצור את בעיית חלוקת הטראסט לאתר על בסיס אותם דפים, כפי שכבר ציינתי, וגם אם לא - מה גוגל יעשה איתם ? זה לא שהוא יכניס אותם לאינדקס שלו. יופי אז הצלחתם להכניס את גוגל לדפים הפנימיים שלכם אבל לא תשיגו מזה כלום.

אתרים מאוד גדולים וחזקים, אתרי ממשלה gov.il או אתרי אקדמיה ac.il דווקא יכולים ליהנות מחשיפת דפים פנימיים למנוע החיפוש אבל הם כמובן היוצאים מהכלל בגלל כמות הטראסט שהם מקבלים.

עוד סיבה לא לחשוף דפים פנימיים היא מודיעין תחרותי - אני לא הייתי רוצה לעזור למתחרים שלי לסרוק את מפת האתר שלי ולהוציא מתוכה את כל מילות מפתח שאני מקדם. אני מעדיף שכל המתחרים שלי יעשו מפת אתר ואני אגנוב את האינפורמציה הזאת עליהם ולא להיפך.

וויל קריטשלו (http://www.distilled.co.uk) - אני הולך לדבר על מקרה שבו יש לכם אתר ומישהו מפעיל עליו רובוט וגונב לכם את כל המידע לשימוש באתר שלו (המתחרה בכם). הרבה מאוד בעלי אתרים במצבים כאלה מתעצבנים ופונים לעזרים משפטיים ועורכי דין שעולים לא מעט כסף.

מה שאני מציע זה להשתמש בטכניקת מיסוך (cloaking) עבור הרובוט שגונב את המידע כך שבאופן אפקטיבי אתם מנטרלים את העבודה שלו.

אם גיליתם אתר שגונב מכם מידע כל שעליכם לעשות הוא להציג ללקוחות שלכם את המידע האמיתי בזמן שלרובוט הטפיל אתם מציגים חומר שונה. התנהלות שכזו תפגע באתר שגונב את המידע ותהפוך אותו ללא שמיש מכיוון שהתוכן שהוא יציג ללקוחות שלו יהיה פיקטיבי ולא אמיתי.

אם תעשו את זה בצורה עדינה (כלומר תציגו רק חלק מהתוכן כפיקטיבי) ייקח הרבה זמן עד שבעלי האתר הגונב יבין מה קרה ובזמן הזה סביר שהלקוחות שהשיג במרמה יעזבו.

צריך לתת קרדיט לגוגל על הטכניקה הזאת. אתר מסוים עשה שימוש מאסיבי בנתוני הפייגרנק של גוגל ובמקום לנסות לחסום אותו גוגל הציגה נתונים שגויים ובכך פתרה את הבעיה.

גבריאל גולדנברג (http://seoroi.com) - אני הולך להציג פתרון לבעיית איחוד שתי תוצאות בחיפוש לוקאלי במקרים בהם מאותה הכתובת מופעלים שני עסקים שונים בעלי שם דומה.

לדוגמא אם אני מפעיל מלון ABC ואכסניה ABC בצמוד למלון יכולה להיווצר עבורי בעיית איחוד התוצאות הלוקאליות מכיוון שגוגל חושבים שמדובר בעסק אחד המנסה להשיג שתי תוצאות ועל כן הוא מאחד אותם.

הבעיה החמורה יותר היא שאיכות השירות שונה בין האכסניה (כוכב אחד) לעומת המלון (4 כוכבים) ובמצב של איחוד יכול להיות שהביקורת או דירוג הכוכבים שניתן לאכסניה יופיע לצד נתוני המלון.

אז מה אפשר לעשות ?

דבר ראשון אם אפשר לשנות את השם המופיע בחיפוש הלוקאלי לאחד העסקים זה יהיה מצוין לדוגמא "ABC מלון 4 כוכבים" במקום רק "מלון ABC". מאוד מומלץ לשנות גם את הכתובת. שינוי כזה יכול להיעשות ע"י הוספת מספר הכניסה גם אם מדובר בכניסה בודדת לדוגמא: "רחוב X 23" ו- "רחוב X 23, כניסה א'". אנשים שיגיעו למקום יראו כניסה אחת בלבד ועבור גוגל לוקאל מדובר בשתי כתובות נפרדות.

דין צ'או (http://www.ayima.com) - בוא נניח שהצטרפת לתוכנית אפיליאייט (שותפים) של אמזון אבל אתה לא מצליח להפוך הרבה גולשים לקונים דרכך - למה שלא תוודא שהם יקבלו את ה- cookie שלך במחשבים שלהם ? זה יהיה ממש נחמד אם כל מי שנכנס לאתר שלי יקבל את העוגייה שלי.

אז מה עושים ?

זה מאוד פשוט, אנחנו יוצרים קטע קוד המתייחס לתמונה כלשהי, אז נקרא לאותה תמונה וקובץ ה- .htaccess מגיש את העוגייה שלי עם ה- ID של האפיליאייט שלי למחשב של הגולש, וסיימנו.

אם מישהו ייכנס לדף שבו יש את התמונה הזאת ואחר כך ילך לקנות משהו באמזון אז למשך השלושים יום בהם העוגייה שלי פעילה הקנייה באמזון תיחשב כאילו שנעשתה דרך האפיליאייט שלי. אני יכול לעשות את זה בדפי האתר שלי אבל בפועל אני יכול לשתול את התמונה בכל מקום שמאפשר זאת דוגמת פורומים, בלוגים ועוד.

ראנד פישקין (http://www.seomoz.org) - אני עומד להציג בעיה שנפוצה מאוד באתרי e-commerce. הרבה מאוד אתרים כאלה מציגים דפים בהם מופיעים מספר מוצרים למכירה מתוך אלפי המוצרים הקיימים באתר. על מנת להציג את כל המוצרים קיים דפדוף לדפים נוספים (בד"כ לינק ישיר לחמישה עמודים + …) הבנויים בדיוק באותו הפורמט ומציגים מוצרים נוספים מקטגוריה אחרת או אותה הקטגוריה.

מנועי החיפוש ממש לא אוהבים לעקוב אחרי קישורים מהסוג הזה ולכן בשלב מסוים - בדף העשירי ומעלה - כמות הכוח שיקבל הדף היא כמעט אפס מוחלט.

מה שאני עושה במצב כזה הוא להפוך את כל הקישורים לדפים הבאים כקישורי nofollow ומוסיף תגית noindex לכל אותם דפים. במקום אני חושף את המנוע לדפי הקטגוריות ותתי הקטגוריות המקשרים לכל דפי המוצרים המשויכים לאותה קטגוריה/ תת קטגוריה.

המלצתי לכמות הקישורים שניתן להוציא (לדפי המוצרים מתוך דף הקטגוריה/ תת קטגוריה) היא לפי הפייגראנק של הדף המקשר אל דף הקטגוריה:

בפייגראנק של 1/2 - עד 50 קישורים
בפייגראנק של 3/4 - עד 75 קישורים
בפייגראנק של 5/6  - עד 150 קישורים. אני יודע שגוגל אומרים לא יותר מ-100 אבל מניסיוני עד 150 קישורים אין בעיה.


SEOmoz Whiteboard Friday-Give It Up from Scott Willoughby on Vimeo.

whiteboard-friday-give-it-up


View the original article here

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה