יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

הלו הלו: ה-Nexus החדש של גוגל וסמסונג נשמע טוב

שובו של הנקסוס: חברת גוגל הכריזה אמש על מכשיר סלולרי חדש, תוצר של שיתוף פעולה בין ענקית האינטרנט לבין חברת סמסונג. שם המכשיר: Nexus S. התקווה של גוגל ושל סמסונג: להצליח להביא לעולם iPhone Killer אמיתי, שיצליח סוף סוף לבעוט בתחת של הסלולרי החכם של אפל.

מבחינה טכנית, ה-Nexus S משתווה למכשירים המתקדמים ביותר הקיימים כיום בשוק. הוא כולל מעבד חזק בן 1 גיגההרץ (כמו ל-iPhone 4), מסך רב-מגע בן ארבעה אינץ’ בטכנולוגית Contur, שתי מצלמות (המרכזית בת חמישה מגה-פיקסל), קישוריות מוגברת לכל שירותי גוגל ושלל גימיקים שונים אחרים.

אך גולת הכותרת, לפחות מבחינת גוגל, היא לא בחומרה – אלא בתוכנה. ה-Nexus S יהיה הסלולרי הראשון שישתמש בגירסה 2.3 של מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד, עם השם הלא סקסי בעליל Gingerbread (ברצינות! ג’ינג’רברד? מי ירצה דבר כזה בבית שלו?). בגוגל אפילו הכינו סרטון פרסומת מגניב לחלוטין המציג את יתרונות מערכת ההפעלה. רק אזהרה קלה לפני שתלחצו על ה-Play: סביר להניח ש”אלו אלו”, השיר שמושמע בפרסומת, לא יצא לכם מהראש בשעות הקרובות.

נראה שגוגל נותנת גז בכל הקשור לפשטות המשתמש, מהירות מערכת ההפעלה ועיצוב סקסי – המכשיר החדש מזכיר מתמיד את עיצוב ה-iPhone (עם מסך מגע גדול ובהיר), בעל כמות מינימלית של כפתורים פיזיים, גב חלק ומבריק והתמקדות עיצובית מובהקת במסך עצמו – ולא בכל מה שמסביב. והאמת? העיצוב הזה עובד – ה-Nexus החדש נראה מכשיר שיקי להחריד, כזה שיהיה כיף להוציא מהכיס וללכוד בעזרתו את המבטים של האנשים מסביב (וביננו, זו הסיבה העיקרית שרובנו קונים סמארטפונים).

ה-Nexus החדש כולל גם בשורות מעולות לישראלים: בדיוק כמו עם ה-Nexus One המקורי, גוגל תמכור את המכשיר פתוח לחלוטין וללא צורך להתחייב לספקית סלולרית מסויימת. המכשיר ימכר ברשת Best Buy באמריקה וברשת Carphone Warehouse הבריטית. גוגל מספרת שהוא גם ימכר אונליין דרך הרשת, אך לא מוכנה לגלות אם הוא יהיה ניתן לשלוח אותו לחו”ל.

המשמעות: ישראלים שירצו להשיג לעצמם Nexus S חדש יוכלו לעשות זאת בקלות יחסית. שלא כמו ה-iPhone, שנמכר ברוב המדינות נעול לספקית מסוימת ודורש פריצה כדי שיוכל לעבוד כיאות בארץ (אלא אם כן הוא נקנה במדינה שמוכרת מכשירי Sim Free, או, כמובן, בארץ) – מי שיקנה לעצמו Nexus S לא צפוי לבעיות מיוחדות כשיביא אחד כזה מחו”ל. קול.

גוגל תתחיל למכור את ה-Nexus S ממש בקרוב: בארה”ב הוא יהיה זמין ב-16.12 ובאירופה ב-20.12. זו, אגב, הדרך הטובה ביותר מבחינתו להכריז על טכנולוגיה חדשה: בסמוך למועד ההשקה. שלא כמו בהכרזות שמתקיימות חודשים ואף שנים לפני השקת המוצר בפועל – הכרזות כאלה גורמות לכך שההתלהבות שלנו לא מספיקה להצטנן לפני שהמוצר מגיע לחנויות.

נראה שגוגל מודעת לכך שמערכת האנדרואיד שלה עושה חיל בשוק. היא תופסת כיום נתח שוק יפה מאוד, גדול יותר מזה של ה-iPhone (אם כי יש לזכור שה-iPhone מוגבל למכשיר אחד בלבד, בעוד האנדרואיד מתפרש על מספר גדול של מכשירים). המכשירים החדשים שלה מציגים טכנולוגיה מצויינת. שוק האפליקציות שלה גדל מיום ליום. לאפל אמנם יש יתרונות ברורים בכל הקשור למשחקים וממשק משתמש לאדם הפשוט – אך האנדרואיד מכסה על יתרונות אלה בעזרת מערכת הפעלה פתוחה שמאפשרת התאמה טובה יותר של המכשיר לצרכי המשתמש.

ה-Nexus S החדש, כך נראה, הוא עוד צעד בכיוון הנכון מצד גוגל. הוא נראה מכשיר צעיר, מגניב וחדשני. כזה שיגרום גם לחובבי ה-iPhone הגדולים ביותר לפזול לכיוונו בסקרנות. אנחנו אמנם לא באמת מאמינים שסטיב ג’ובס צריך להתחיל לדאוג, לפחות לא בקרוב – אבל אם גוגל תמשיך ככה נראה שהיום הזה יגיע במהרה.

מאת: ארז רונן

ארז רונן הוא כתב טכנולוגיה בעבר וסטודנט לקולנוע בהווה. בזמנו הפנוי הוא משחק במשחקי וידאו, מתפעל ממוצרים של אפל ומתפעל את אימפרית "זה לחלשים" הכוללת בלוג ופודקאסט שבועי.


View the original article here

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה